Dunder is: Fine and dandy!

Ja, jag vet, det ser inte bra ut! Jag är en skam för mitt skrå..

Det har varit kallt, miserabelt och meckigt ett tag, men nu börjar det fan ordna upp sig! Jag och Theobald bor på ett hostel som heter Hotel Oslo som är helt ok men lite creepy (reeedruuum). Det är kallt som sattan i korridoren dock, kanske kan vara för att dom har dörrarna ut öppna pa båda sidor så det blir tvärdrag.. Kallt när man ska gå på toa mitt i natten =( 

På måndag ska vi flytta in i en hittils ful men också bra lägenhet, den har eget badrum och dusch men delat kök och innergård med dom andra som bor där, varav vissa verkar vara i vår ålder/trevliga. Den ligger asbra: på Acland street som är bar och cafégatan i st Kilda och här ligger massor av mysiga secondhandaffärer. Bra, eftersom jag har intensiva craveings men måste hålla i slantarna! 
 
St Kilda är den del av/förort till Melbourne där stranden ligger.. Yaay! Det finns en pir och ska finnas pingviner i gryningen! Det finns också massor av hurtiga cyckelidioter i spandex som sitter med ansiktet tryckt mot styret när de cycklar och har strömlinjeformade hjälmar. 

Spårvagnen går typ en minut från huset och det tar ungefär en kvart att åka in till skolan, jag teståkte igår =) Jag är aspeppad på att börja plugga igen! Skolan ligger mitt i centrum och det verkar vara nice lokaler, massa soffor och helpdesks överallt! Jag, lat och förvirrad, uppskattar den typen av bekvämligheter.

Tbird fick ett nummer av managern på vårt hostel till en kompis som behövde arbetare till renoveringar. Arbetsbeskrivningen var "mooving stuff around", Theo pratade om det hela dagen igår. Han började idag så jag underhåller mig själv tills vidare.

Just nu sitter jag och dricker kaffe i en stor röd fåtölj på ett café på Aclandstreet där dom har gratis wireless! Hela stället är fullt av missmatchade gamla möbler och bord och massor av fina gamla kristallkronor och lampor med fransar. Jag är väldigt nöjd med läget! =D

Älsk
//Dunder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0