Star-struck!

..där säljs tjock varm choklad och yppelig chai! Det ända dåliga är den fåniga loggan.
San Churro, Chocolateria-kedja.


Min kära Skidder, jag önskar att du var här. Nu är ju du mer av det salta slaget men jag tror ändå du hade kunnat uppskatta min favorit San Churro. Ena anledningen är deras varma choklad, milkshake och helt sjuka chailatte som hade fått Espressohouse att skämmas!

Kändis+Barn


Andra anledningen är Katie Holmes som av någon anledning var på San Churro i stKilda vid 8 på kvällen igår. Theo spottade henne direkt, jag kännde bara igen henne på barnet, måste jag erkänna. När jag tog mig en närmare titt (gick och hämtade vatten, sjukt diskret var jag) kunde jag fastställa att det var hon. Litt pinligt, för jag brukar inte vara så lättimponerad men lite star-struck blev jag allt. Nu ska vi bara se om vi kan få en titt på Tompa också!

I övrigt har det varit lite kaotiskt sen sist jag skrev, jag har gått min första vecka på rmit, där av den sjukt söliga uppdateringen av bloggen. My apologies! Jag ska skärpa mig nu när första veckan av "fan jag kommer inte hitta några kompisar"-ångest, kursmeck och hemlängtan har laggt sig.

En annan sak som definitivt har präglat veckan är en jevla massa yrt virrande i korridorerna på rmit. Jag vet inte hur många gånger jag åkt ner i källaren på grund av att utgången till gatan ligger på våning 2 på ena sidan av en byggnad och våning 3 på den andra. Det hela är väldigt kaosartat; byggnader sitter ihop på vissa våningar men inte på andra, trappor flyttar sig och går ibland bara mellan våning 3 och 4 så för att komma högre måste man ta hissen. Byggnad 88 gömmer sig mellan två affärer och man ser den bara om man utalar en magisk trollformel. Detta är Hogwarts I tell you!


Hogwarts


Vilket leder mig till en annan anekdot. Ahem:
För några dagar sedan var jag och Tbone och såg Harry Potter på det sjukt stora Crown entertainment complex. Där finns typ allt, flipperspel och bowling och laserdoom och barer och skit. 

En man, som uppenbarligen var lite på kanelen, hade förvirrat sig in på damtoan när jag skulle tvätta händerna. Han stod och funderade på var fan pissoaren var, med byxorna nere och dasen redan i handen. Fresh.. Men ändå, med en blottarcount på 1 efter 20 dagar kan Melbourne inte mäta sig mot Barcelona. Jag tycker bara det är synd att jag inte fångade den här på bild.

I helgen var vi och kalasade på Brown Alley (vad fan tänkte dom med det namnet?) med lite bytisvänner och vänners vänner och vänners vänners flickvänner. Jag arbetar mig sakteliga ut från bara svenskar, till bara skandinaver och nu även lite real life ossies! Sweets! 


teh dudes

Ha det fint min mustiga! Jag saknar dig!
Massa massa puss
//Dunder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0